Η έκθεση Κιβωτός στο Μουσείο Μπενάκη
Κτίριο οδού Πειραιώς - από 30/03/2011 εώς 22/05/2011
Το Μουσείο Μπενάκη έχει καθιερωθεί στον χώρο των αρχιτεκτόνων λόγω της ενεργής συμμετοχής του στην ανάδειξη της σύγχρονης αρχιτεκτονικής σκέψης και πρακτικής. Από την έναρξη λειτουργίας του κτηρίου της οδού Πειραιώς το 2004, έχουν πραγματοποιηθεί πολλές εκθέσεις, συνέδρια, ημερίδες, διαλέξεις και συζητήσεις, παρουσιάσεις αρχιτεκτονικών γραφείων και αρχιτεκτονικών διαγωνισμών, και άλλες εκδηλώσεις που καταγράφουν τις τάσεις της ελληνικής και διεθνούς αρχιτεκτονικής. Πολλές από αυτές αποτελούν συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη με άλλους φορείς, όπως το Ελληνικό Ινστιτούτο Αρχιτεκτονικής, πρεσβείες ξένων χωρών, καθώς και με αρχιτεκτονικές σχολές (Μετσόβειο Πολυτεχνείο, ΑΠΘ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και άλλες).
Παράλληλα, το Μουσείο Μπενάκη, τηρώντας την παράδοση της προβολής ελλήνων καλλιτεχνών, έχει φιλοξενήσει στο παρελθόν τις ελληνικές συμμετοχές σε διεθνείς διοργανώσεις τέχνης, όπως αυτή του Νίκου Αλεξίου και της Λίζης Καλλιγά στην 23η Μπιενάλε της Αλεξάνδρειας (2006) καθώς και το έργο του Γιώργου Χατζημιχάλη «Νοσοκομείο», το οποίο αποτέλεσε τη συμμετοχή της Ελλάδας στην 51η Μπιενάλε της Βενετίας το 2005 και παρουσιάστηκε στο Μουσείο Μπενάκη το 2006.
Η «Κιβωτός» είναι η ελληνική πρόταση στη 12η Διεθνή Έκθεση Αρχιτεκτονικής στη Μπιενάλε της Βενετίας.
Σύμφωνα με τους δημιουργούς της (Φοίβη Γιαννίση, Ζήσης Κοτιώνης), η εγκατάσταση αυτή αναστοχάζεται τους παλαιούς σπόρους και την ιδεολογική βιοποικιλότητα που είναι διαθέσιμη αλλά ξεχασμένη και υπό εξαφάνιση, καθώς ταυτόχρονα επαγγέλλεται νέες κουλτούρες εδαφικής ζωής.
Στο Ελληνικό Περίπτερο, ο Ορέστης Δαβίας επιμελείται τη συλλογή φυτογενετικού υλικού, ο Γιάννης Ισιδώρου με την οπτική και ηχητική του εγκατάσταση παράγει ένα περιβάλλον προσομοίωσης με την αρχική αγροτική παραγωγική εμπειρία. Ο Κώστας Μανωλίδης με τις τοπιακές τοπολογίες του υπαινίσσεται τη δυνατότητα αναστοχασμού πάνω στον πλούτο του εδάφους μέσα από τις αναπαραστάσεις του. Η Μαρία Παπαδημητρίου με το εργαστήριο σπορείας της επανεισάγει στο εκτεταμένο έδαφος της μητρόπολης πρακτικές αγροτικές συνδυασμένες με την ηδονική εμπειρία της διατροφής. Ο Αλέξανδρος Ψυχούλης στοιχειοθετεί ίχνη ενός οδηγού για τον επίδοξο κηποτέχνη-καλλιεργητή της αστικής ζωής. Η ίδια η Κιβωτός που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε, φέροντας τη βαριά μνήμη του φυτογενετικού υλικού από τα ελληνικά τοπία, ταυτόχρονα ταξιδεύει, και μαζί με αυτήν οι επισκέπτες, ανύποπτοι αλλά γνώριμοι κάτοικοι ενός κόσμου στον οποίο η συλλογική επιβίωση γίνεται συνθήκη επιβίωσης του ίδιου του κόσμου εντός του οποίου επιβιώνουμε. Η διέγερση των αισθήσεων, η απόλαυση και ο ηδονισμός, η συντροφικότητα και η συμβίωση έτσι όπως τις έζησαν όλοι οι συνεργάτες μαζί μέσα από την πεντάμηνη εμπειρία της υλοποίησης του συλλογικού έργου, εγκαθίστανται στην Κιβωτό, ως αντίποδας στον καταναλωτικό μοναχισμό της μητροπολιτικής ζωής.
Από την ανακοίνωση του Μουσείου Μπενάκη και τον Skai.gr
Εξαιρετική η φωτογραφική παρουσίαση του protagon.gr
Διαβάστε επίσης από το Βήμα
αντιγραφή από: ΚοnstantineP.blogspot.com
Κτίριο οδού Πειραιώς - από 30/03/2011 εώς 22/05/2011
Το Μουσείο Μπενάκη έχει καθιερωθεί στον χώρο των αρχιτεκτόνων λόγω της ενεργής συμμετοχής του στην ανάδειξη της σύγχρονης αρχιτεκτονικής σκέψης και πρακτικής. Από την έναρξη λειτουργίας του κτηρίου της οδού Πειραιώς το 2004, έχουν πραγματοποιηθεί πολλές εκθέσεις, συνέδρια, ημερίδες, διαλέξεις και συζητήσεις, παρουσιάσεις αρχιτεκτονικών γραφείων και αρχιτεκτονικών διαγωνισμών, και άλλες εκδηλώσεις που καταγράφουν τις τάσεις της ελληνικής και διεθνούς αρχιτεκτονικής. Πολλές από αυτές αποτελούν συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη με άλλους φορείς, όπως το Ελληνικό Ινστιτούτο Αρχιτεκτονικής, πρεσβείες ξένων χωρών, καθώς και με αρχιτεκτονικές σχολές (Μετσόβειο Πολυτεχνείο, ΑΠΘ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και άλλες).
Παράλληλα, το Μουσείο Μπενάκη, τηρώντας την παράδοση της προβολής ελλήνων καλλιτεχνών, έχει φιλοξενήσει στο παρελθόν τις ελληνικές συμμετοχές σε διεθνείς διοργανώσεις τέχνης, όπως αυτή του Νίκου Αλεξίου και της Λίζης Καλλιγά στην 23η Μπιενάλε της Αλεξάνδρειας (2006) καθώς και το έργο του Γιώργου Χατζημιχάλη «Νοσοκομείο», το οποίο αποτέλεσε τη συμμετοχή της Ελλάδας στην 51η Μπιενάλε της Βενετίας το 2005 και παρουσιάστηκε στο Μουσείο Μπενάκη το 2006.
Η «Κιβωτός» είναι η ελληνική πρόταση στη 12η Διεθνή Έκθεση Αρχιτεκτονικής στη Μπιενάλε της Βενετίας.
Σύμφωνα με τους δημιουργούς της (Φοίβη Γιαννίση, Ζήσης Κοτιώνης), η εγκατάσταση αυτή αναστοχάζεται τους παλαιούς σπόρους και την ιδεολογική βιοποικιλότητα που είναι διαθέσιμη αλλά ξεχασμένη και υπό εξαφάνιση, καθώς ταυτόχρονα επαγγέλλεται νέες κουλτούρες εδαφικής ζωής.
Στο Ελληνικό Περίπτερο, ο Ορέστης Δαβίας επιμελείται τη συλλογή φυτογενετικού υλικού, ο Γιάννης Ισιδώρου με την οπτική και ηχητική του εγκατάσταση παράγει ένα περιβάλλον προσομοίωσης με την αρχική αγροτική παραγωγική εμπειρία. Ο Κώστας Μανωλίδης με τις τοπιακές τοπολογίες του υπαινίσσεται τη δυνατότητα αναστοχασμού πάνω στον πλούτο του εδάφους μέσα από τις αναπαραστάσεις του. Η Μαρία Παπαδημητρίου με το εργαστήριο σπορείας της επανεισάγει στο εκτεταμένο έδαφος της μητρόπολης πρακτικές αγροτικές συνδυασμένες με την ηδονική εμπειρία της διατροφής. Ο Αλέξανδρος Ψυχούλης στοιχειοθετεί ίχνη ενός οδηγού για τον επίδοξο κηποτέχνη-καλλιεργητή της αστικής ζωής. Η ίδια η Κιβωτός που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε, φέροντας τη βαριά μνήμη του φυτογενετικού υλικού από τα ελληνικά τοπία, ταυτόχρονα ταξιδεύει, και μαζί με αυτήν οι επισκέπτες, ανύποπτοι αλλά γνώριμοι κάτοικοι ενός κόσμου στον οποίο η συλλογική επιβίωση γίνεται συνθήκη επιβίωσης του ίδιου του κόσμου εντός του οποίου επιβιώνουμε. Η διέγερση των αισθήσεων, η απόλαυση και ο ηδονισμός, η συντροφικότητα και η συμβίωση έτσι όπως τις έζησαν όλοι οι συνεργάτες μαζί μέσα από την πεντάμηνη εμπειρία της υλοποίησης του συλλογικού έργου, εγκαθίστανται στην Κιβωτό, ως αντίποδας στον καταναλωτικό μοναχισμό της μητροπολιτικής ζωής.
Από την ανακοίνωση του Μουσείου Μπενάκη και τον Skai.gr
Εξαιρετική η φωτογραφική παρουσίαση του protagon.gr
Διαβάστε επίσης από το Βήμα
αντιγραφή από: ΚοnstantineP.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου