Μια θεατρική εγκατάσταση στα όρια του θεάτρου κι ενός Μουσείου, επιχειρεί ο Νίκος Διαμαντής, σκηνοθετώντας το «Μουσείο Ανθρώπινης Συμπεριφοράς», με ζωντανά εκθέματα, είκοσι ηθοποιούς σε διαδραστική σχέση με το κοινό, σε διάφορες γωνιές του Μουσείου Μπενάκη της Πειραιώς, στις 5, 6 και 7 Ιουλίου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και με ελεύθερη είσοδο.
Στα υπόγεια, την ταράτσα, στο μηχανοστάσιο, τις ράμπες, στο αίθριο, με λίγα λόγια σε όλο το δίκτυο, πλην των εκθεσιακών χώρων του Μπενάκη, θα δημιουργηθεί για τρεις ημέρες ένα άλλο Μουσείο, το οποίο «ακτινογραφεί με έναν παράδοξο τρόπο, μαζί με τα εκθέματα της εγκατάστασης ό,τι περιβάλει τις ανθρώπινες δραστηριότητες, φωτίζοντας το εσωτερικό της ύπαρξης» λέει στο ΑΜΠΕ, ο Νίκος Διαμαντής. Ο ίδιος, μαζί με την ομάδα του «Θεάτρου Σημείου», καταθέτει τα ευρήματα της πολύχρονης έρευνά τους, στο «Μουσείο Ανθρώπινης Συμπεριφοράς» και καλεί το κοινό να εξερευνήσει τους θεματικούς άξονες του Μουσείου.
'Εννοιες που περιμένουν τον θεατή να τις συμπληρώσει όπως η αγάπη, το έλεος, τα γηρατιά, η χαρά, το σεξ, η ουτοπία, η δημοκρατία, η σκιά,η θρησκεία, η μνήμη και η λήθη, ο θάνατος.
Τα «υλικά» του Μουσείου, είναι πολλά και ποικίλα και «η εξέλιξη της διαδρομής αιφνιδιαστική και με ανατροπές», εξηγεί ο Νίκος Διαμαντής.
Ηθοποιοί, που υποδύονται ρόλους σκηνοθετημένοι σαν ζωντανά εκθέματα «στρίβοντας σε κάθε γωνιά του Μουσείου», ιστορίες, διηγήσεις, συμπεριφορές, ήχοι, τυχαίο ανθρώπινο υλικό, λογοτεχνικά και θεατρικά κείμενα, με βάση μια θεματική 15 ενοτήτων περίπου, συγκροτούν ένα φάσμα της ανθρώπινης ύπαρξης.
«Ο θεατής καλείται να συνομιλήσει, να πάρει θέση για την πολιτική, την θρησκεία, ακόμα και αν επιθυμεί να πάρει μέρος σε πράξη λιθοβολισμού», προκαλεί ο σκηνοθέτης του «Μουσείου Ανθρώπινης Συμπεριφοράς».
Γιατί, συνεχίζει ο ίδιος, «ο θεατής είναι το ενεργό πρόσωπο του διαλόγου. Είτε συμφωνεί, είτε διαφωνεί με τις θέσεις που διατυπώνονται, δε στέκεται απέναντι στο έργο μόνο για να το παρατηρήσει ή για να το αξιολογήσει αισθητικά. Συμμετέχει δημιουργώντας έναν διάλογο..»
[αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Καθημερινή"]
περισσότερες πληροφορίες στο site του Μουσείου Μπενάκη εδώ
περισσότερες πληροφορίες στο site του Μουσείου Μπενάκη εδώ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου