Το καλοκαίρι του 2012, το εργαστήριο του Jason Bruges και σε συνεργασία με φοιτητές του
Τμήματος Αρχιτεκτονικής του South Bank University,
μεταμόρφωσαν έναν όχι και τόσο δημοφιλή δημόσιο χώρο στην περιοχή South Bank
του Λονδίνου υλοποιώντας μια πρωτότυπη εγκατάσταση, το 21st Century Light Space
Modulator.
Η αρχική αναφορά της κατασκευής είναι στην ιαπωνική τεχνική του origami. Τριγωνικές
επιφάνειες ενωμένες μεταξύ τους με σπαστές αρθρώσεις, δημιουργούν το
αρχικό "χαρτί" του origami. Από συγκεκριμένα σημεία μετά, η
κατασκευή κρεμιέται περίπου στο ύψος των ματιών του παρατηρητή, ενώ η
άλλη άκρη των σχοινιών καταλήγει σε τροχαλίες. Οι τροχαλίες, συνδεδεμένες με
αισθητήρες που βρίσκονται στα πόδια του παρατηρητή, "τραβάνε" ή
"αφήνουν" τα σχοινιά αλλάζοντας έτσι την μορφή του αρχικού origami.
Οι τριγωνικές επιφάνειες διαφοροποιούνται ως προς το υλικό, το μοτίβο και το
χρώμα, κι έτσι με τη βοήθεια ενός προβολέα που ρίχνει φως πάνω στην κατασκευή
και του μηχανισμού με τους αισθητήρες, το ανακλώμενο
φως μεταβάλλεται κάθε φορά γύρω από τον παρατηρητή.
To 21st Century Light Space Modulator κατά μία έννοια αποτίει φόρο τιμής στα δυναμικά, θεατρικά, δρώμενα που δημιουργούνται από τον Lazlo Moholy-Nagy στο Bauhaus to 1930. Τα θεαματικά αποτελέσματα είναι μια σειρά από "ζωντανες" αστικές παρεμβάσεις που αντιδρούν σχεδόν βάσει ενστίκτου αναλόγως τη τοποθεσία τους και κάτω από την χορογραφία που αντανακλούν η δραστηριότητα και η κίνηση στον περιβάλλοντα χώρο. Στο πλαίσιο αυτό η κατασκευή παρουσιάστηκε στην περιοχή του South Bank συνοδευόμενη από μια μικρή παράσταση χορού.
Η κατασκευή θα εκτίθεται μέχρι τις 29 Ιανουαρίου στο RIBA - Royal Institute of British Architects,
παρουσιάζοντας την διαδικασία τους σχεδιασμού και την προσέγγιση του
εργαστηρίου στο θέμα της περιοχής. Στόχος ήταν η μίξη τεχνολογίας και
πολιτισμού ώστε να ενεργοποιήσουν πάλι τον υπό μελέτη δημόσιο χώρο, μέσα από
ένα διαδραστικό παιχνίδι του κόσμου με την εγκατάσταση.
Εγκαταστάσεις εικαστικών και οικοδομικής από την σχολή μας θα μπορούσαν άραγε να συναγωνιστούν κάτι τέτοιο?
Εγκαταστάσεις εικαστικών και οικοδομικής από την σχολή μας θα μπορούσαν άραγε να συναγωνιστούν κάτι τέτοιο?
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου