Τρίτη, 23 Απριλίου 2013

Κείμενο για το τμήμα



Όπως αποφασίστηκε στην συνέλευση που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 22/04/2013 δομήθηκε το ακόλουθο κείμενο το οποίο καταδεικνύει τα βασικά επιχειρήματά μας απέναντι στα θέματα των συμβασιούχων καθηγητών και της μετατροπής των συνθετικών μαθημάτων του πρώτου έτους σε προαπαιτούμενα. Το κείμενο αυτό θα δοθεί στα μέλη ΔΕΠ του τμήματος που θα παραβρίσκονται στο τμήμα που θα γίνει σήμερα. Σε περίπτωση που κάποιος από εσάς διαφωνεί με τα όσα έχουν γραφτεί, τα οποία αποτελούν ουσιαστικά τους βασικούς άξονες που καταλήξαμε στη συνέλευση ύστερα από τη συζήτηση, μπορεί να έρθει σε επαφή με κάποιο από τα μέλη του συλλόγου προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι εν λόγω αλλαγές σε περίπτωση που όντως δε στέκει αυτό που έχει γραφτεί. Καλό θα ήταν αν συμβεί κάτι αντίστοιχο να γίνει πριν το τμήμα, που είναι στις 13:00, για μπορέσουν να περαστούν οι αλλαγές.
Παρακάτω παρατίθεται το κείμενο:

Τη Δευτέρα 22/04/2013 συνεδρίασε ο σύλλογος φοιτητών του τμήματος  Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης με θέματα τους συμβασιούχους διδάσκοντες (Π.Δ. 407/80) αλλά και την πρόταση της επιτροπής του  προγράμματος σπουδών για μετατροπή του μαθήματος  «ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ Ι» του πρώτου έτους σε προαπαιτούμενο για τα συνθετικά μαθήματα των επόμενων ετών.
Το μείζον ζήτημα που απασχόλησε το σώμα του συλλόγου υπήρξε η γενικευμένη υποβάθμιση της παιδείας. Συγκεκριμένα, η υποβάθμιση του δημόσιου χαρακτήρα του πανεπιστημίου που στην περίπτωσή μας αντικατοπτρίζεται στην μεγάλη έλλειψη μόνιμων καθηγητών του τμήματος αλλά και εν γένει εργατικού προσωπικού. Για την ακρίβεια, κατά τη διάρκεια της χρονιάς παρατηρήθηκαν προβλήματα κατά τη διεξαγωγή των διδακτικών εργασιών λόγω του μειωμένου αριθμού μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού στο τμήμα μας (17 μέλη ΔΕΠ) και του επίσης μειωμένου, σε σχέση με προηγούμενες χρονιές, αριθμού συμβασιούχων διδασκόντων. Αντίστοιχη μείωση υπήρξε και στον αριθμό των φυλάκων, με τη μεταφορά τους στην είσοδο του χώρου της πολυτεχνικής αλλά και την παράλληλη απόλυση κάποιων από αυτούς. Στα παραπάνω προστίθεται η ελαχιστοποίηση των καθαριστριών σε δύο, με αντίστοιχη μείωση τόσο στις ώρες εργασίας όσο και στην αμοιβή τους. Προσθετικά σε αυτό ήρθε η έκκληση του κύριου κοσμήτορα σύμφωνα με τον οποίο «[…] Οι κυρίες του συνεργείου καθαριότητας απασχολούνται πλέον τρεισήμισι ώρες ημερησίως αντί των τεσσάρων και αμείβονται με 10 ευρώ περίπου την ημέρα (καθαρό ποσό). Θα ήθελα να σας ζητήσω να μην αφήνετε αντικείμενα (σκουπίδια κλπ) στις αίθουσες και τους υπόλοιπους χώρους και να είστε περισσότερο προσεκτικοί στη χρήση της τουαλέτας καθώς το έργο των πενιχρά αμειβομένων καθαριστριών είναι ήδη δύσκολο. Εν ολίγοις θα ήθελα να σας ζητήσω να συμμετέχετε όλοι στην προσπάθεια της κόσμιας εμφάνισης της Σχολής.» Λεγόμενα σύμφωνα με τα οποία είναι κατανοητό πως μας παρακινεί ουσιαστικά στο να συμβιβαστούμε με την δεδομένη κατάσταση. Τα παραπάνω αποτελούν απόρροια της γενικότερης υποχρηματοδότησης τόσο του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης όσο και των λοιπών πανεπιστημίων εντός του ελλαδικού χώρου καθώς και από την υποχρηματοδότηση των λοιπών συνιστωσών  του εκπαιδευτικού συστήματος.
Άμεση συνέπεια της παραπάνω κατάστασης είναι το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι συμβασιούχοι διδάσκοντες αλλά και το ίδιο το τμήμα. Ο εργαστηριακός χαρακτήρας της πλειοψηφίας των μαθημάτων  του οποίου οδηγεί σε υπολειτουργία ορισμένων πτυχών του που γίνεται ανεκτή μόνο με την προσωρινή λύση των συμβασιούχων. Οι τελευταίοι σύμφωνα με την πιο πρόσφατη ανακοίνωση θα πληρωθούνε μόνο για τον πρώτο 1.5 μήνα του εαρινού εξαμήνου του τρέχοντος ακαδημαϊκού έτους ενώ παράλληλα παραμένουνε απλήρωτοι για το πρώτο εξάμηνο του ίδιου ακαδημαϊκού έτους. Να υπενθυμίσουμε στο σημείο αυτό πως το τμήμα είχε δεσμευτεί για την επαρκή απολαβή των δεδουλευμένων τους και για τα δύο εξάμηνα. Έχουμε να δηλώσουμε πως είμαστε αντίθετοι με την πρόταση κατά την οποία είναι δυνατόν να δεσμευτεί κάποιο ποσό από το ταμείο του ΤΣΜΕΔΕ με σκοπό την πληρωμή τους καθώς μία αντίστοιχη κίνηση οδηγεί στη διαχείριση των οικονομικών θεμάτων του τμήματος από το ίδιο χωρίς το κράτος να συμμετέχει σε αυτή τη διαδικασία, μέσω της κρατικής επιχορήγησης που υποχρεούται να χορηγήσει. Μία παρόμοια κίνηση αναιρεί και υποκαθιστά το ρόλο του κράτους ως παροχέα χρημάτων στα εκάστοτε εκπαιδευτικά ιδρύματα, τα οποία εν τέλει χάνουν σταδιακά το δημόσιο χαρακτήρα τους έως ότου οδηγηθούν τελικά στην ιδιωτικοποίηση.
Όσων αφορά την πρόταση για τη μετατροπή των συνθετικών μαθημάτων του πρώτου έτους σε προαπαιτούμενα για τα μετέπειτα έτη. Κατανοούμε τις προθέσεις για διευκόλυνση αυτών που έχουν εισαχθεί στη σχολή με κατατακτήριες στην κατανόηση των βασικών συνθετικών αρχών από την αρχή της εν λόγω φοιτητικής τους πορείας αλλά και της δυσκολίας διεξαγωγής των διορθώσεων στα συνθετικά μαθήματα λόγω της δυσανάλογης αντιστοιχίας διδακτικού προσωπικού και φοιτητών. Ωστόσο, ανιχνεύουμε τα εξής τρωτά σημεία. Αρχικά, επιβαρύνονται με 5ετή φοίτηση οι φοιτητές που προέρχονται από κατατακτήριες . Το παραπάνω αντιτίθεται στη λογική της εισαγωγής τους με την ιδιότητα αυτή καθώς αναιρεί τις όποιες υποβοηθήσεις τους δίνονται με την δυνατότητα να εισέρχονται σε μεγαλύτερο του πρώτου έτους. Έρχεται επίσης να προστεθεί στις ήδη μειωμένες παροχές τους, που αφορούν τομείς όπως το πάσο, τα συγγράμματα, τη δωρεάν σίτιση και στέγαση που δεν δικαιούνται. Επίσης, καλούνται να φέρουν εις πέρας φόρτο εργασίας αρνητικά δυσανάλογο αυτού των συμφοιτητών τους καθώς διαχωρίζονται ουσιαστικά από το υπόλοιπο έτος ενώ παράλληλα διασπάται ο ενιαίος χαρακτήρας των ετήσιων μαθημάτων.
Εξαιτίας των ανωτέρω προβλημάτων είμαστε αντίθετοι με την μετατροπή του μαθήματος «ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ Ι» σε προαπαιτούμενο και προτείνουμε κατά την εισαγωγή των κατατακτηρίων στο τμήμα να οργανώνεται σειρά διαλέξεων στις οποίες θα διδάσκεται το εν λόγω μάθημα και οι οποίες θα πραγματοποιούνται από κάποιο μέλος του αρμόδιου διδακτικού προσωπικού.
Καλούμε τους μόνιμους καθηγητές να δείξουν την έμπρακτη υποστήριξή τους τόσο στο σώμα της φοιτητικής κοινότητας όσο και στους συμβασιούχους συναδέλφους τους και τον πρόεδρο του τμήματος να κινήσει τις διαδικασίες αφ’ ενός για την πληρωμή των τελευταίων μέσω κρατικής επιχορήγησης και αφ’ εταίρου για την πρόσληψή τους ως μόνιμα μέλη ΔΕΠ.





Δεν υπάρχουν σχόλια: