Παρασκευή, 25 Μαΐου 2012

Κυριάκος Κρόκος: Εντυπώσεις

Κυριάκος Κρόκος 1941 -1998Στοιχεία - σοβάς- από τη συμμετοχή του στην VΙ Biennale Αρχιτεκτονικής της Βενετίας, 1996Στοιχεία - ξύλο- από τη συμμετοχή του στην VΙ Biennale Αρχιτεκτονικής της Βενετίας, 1996Θέατρο της οδού ΚυκλάδωνΦοιτητικές Εστίες στο ΡέθυμνοΦοιτητικές Εστίες στο Ρέθυμνο
Νέο Μουσείο ΑκρόποληςΝέο Μουσείο ΑκρόποληςΝέο Μουσείο ΑκρόποληςΚατοικία Βέττα, ΦιλοθέηΠολυκατοικία, Μαρούσι
Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού- Α' ΦάσηΜουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού- Β' ΦάσηΜουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού- Β' ΦάσηΜουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού- Β' ΦάσηΚατοικία Ανδρεάδη, Κασσάνδρα ΧαλκιδικήςΚατοικία Ανδρεάδη, Κασσάνδρα Χαλκιδικής
Μουσείο Φασιανού, Στ. Λαρίσσης - ΑθήναΜουσείο Φασιανού, Στ. Λαρίσσης - ΑθήναΜουσείο Φασιανού, Στ. Λαρίσσης - ΑθήναΠρόταση για το ελληνικό περίπτερο στη Biennale ΒενετίαςΠρόταση για το ελληνικό περίπτερο στη Biennale ΒενετίαςΠρόταση για το ελληνικό περίπτερο στη Biennale Βενετίας
Oι Συντάκτες του eMagazine στις ολιγοήμερες διακοπές τους την Αθήνα δεν ξεχνούν τα αρχιτεκτονικά δρώμενα της πόλης. Η έκθεση για τον Κυριάκο Κρόκο εγκαινιάστηκε χτες στο Μουσείο Μπενάκη και είμασταν εκεί να σας ματαφέρουμε εικόνες και εντυπώσεις.

Το πλήρες και ολοκληρωμένο αφιέρωμα στον ιδιαίτερο αρχιτέκτονα, που από καιρό έλειπε, ήρθε να προστεθεί στις μονογραφικές εκθέσεις Ελλήνων αρχιτεκτόνων, που συχνά παρουσιάζονται στο Μουσείο.

Το λιτό στήσιμο της έκθεσης (Λίλη Πεζανού) περιελάμβανε φωτογραφίες στους τοίχους, τραπέζια με πλούσια σχέδια και σκίτσα καθώς και εντυπωσιακότατες μακέτες, οργανωμένα χρονολογικά ανά έργο. Από τις πρώτες κατοικίες μέχρι τα μεγάλα μουσεία και τις κατοικίες, όπου πλέον έχει καθιερώσει την προσωπική του γραφή, η έκθεση πετυχαίνει να εισάγει τον επισκέπτη στον κόσμο του δημιουργού.


Στο αρχιτεκτονικό του έργο προστίθεται επίσης και το ζωγραφικό, δείγμα της έντονης καλλιτεχνικής ευαισθησίας του. Τέλος παρουσιάζονται δύο μεγάλα στοιχεία (σοβάς και ξύλο) από τη συμμετοχή του στην VΙ Biennale Αρχιτεκτονικής της Βενετίας, το 1996, δηλώνοντας την υλικότητα του έργου του, καθώς και ένα βίντεο για τη ζωή του.

Οι μακέτες της έκθεσης, είτε του ίδιου και των συνεργατών του είτε από επαγγελματίες μακετίστες, καταφέρνουν να μεταφέρουν τόσο την αίσθηση των κτιρίων, την υφή και την αδρότητα των υλικών τους όσο και την ευαισθησία, τη γλαφυρότητα και τη δωρικότητα που περιβάλλει το έργο του. Γίνεται χρήση πληθώρας υλικών, από μακέτες μόνο από μπάλσα (κατάστημα επίπλων,Κηφισιά), στοκαρισμένες ή βαμμένες επιφάνειες, φελλό για απόδοση της πέτρας και του εδάφους (ελληνικό περίπτερο Biennale Βενετίας) μέχρι την επακριβή απόδοση των υλικών -μωσαϊκό, τούβλο, μπετόν, στις μακέτες μεγάλης κλίμακας (Μουσείο Φασιανού).

Τέλος, ο κατάλογος που συνοδεύει την έκθεση, αν και με αρκετά υψηλή τιμή, αποτελεί μία πλήρη εργογραφία με περισσότερα έργα από αυτά της έκθεσης, φοιτητικές εργασίες, προτάσεις, συμμετοχές σε διαγωνισμούς, ενώ συμπεριλαμβάνει και τα ζωγραφικά έργα του αρχιτέκτονα. Καλύπτει έτσι ένα κενό στην βιβλιογραφία για τον αρχιτέκτονα, που εκτός από ανθολογίες κειμένων και μια παλαιότερη εξαντλημένη μονογραφία, δεν υπήρχε συγκεντρωμένο το έργο του.

Τέλος, μιας και το ενδιαφέρον για τον αρχιτέκτονα αναζωπυρώνεται, παραθέτουμε μια λίστα σχετικών με το έργο του αρχιτέκτονα άρθρων από το blog φοιτητών της Αρχιτεκτονικής Σχολής ΕΜΠ, Τ12online.

Δεν υπάρχουν σχόλια: